haelsosidorna_logga_ny.jpg

Länkar till externa sidor

 

Hälsa Kost och näring Fysisk träning Kroppslig rening Psykisk hälsa Shop
 - Alternativet för helhetshälsa -
Hud och Hår Övervikt Sjukdomar Social hälsa Ayurveda Test


717339_61226081

 Yoga

  Yoga kroppen stark och skapa inre frid! 

717339_61226081

 Meditera

  Mindfulness för att hitta lugnet! 

ajurveda_logga_ny.jpg

 Test

  Ayurveda - vilken kroppstyp är du!  

ajurveda_logga_ny.jpg

 Test

  Beräkna ditt energibehov!

ajurveda_logga_ny.jpg

 Test

  Beräkna ditt BMI!

ajurveda_logga_ny.jpg

 Kolhydrater

  Gi-värde för att

kontrollera sötsuget!

ajurveda_logga_ny.jpg

 Energibehov

  Faktorer för energi-förbrukningen!

ajurveda_logga_ny.jpg

 Sömnproblem

  Sömn är viktig för hälsan! 

ajurveda_logga_ny.jpg

 Stress

  Vad händer vid stress!

ajurveda_logga_ny.jpg

 Magen

  Probiotika hälsa 

för tarmen!

Social hälsa - sociala medier

744491_75527102.jpg

Att vara delaktig i ett socialt sammanhang är viktigt!


Vara bekräftad, att känna sammanhang och tillhöra en gemenskap i vardagen, i familjen, på arbetsplatsen, i skolan, bland kamrater och nära och kära… är av stor vikt för din allmänhälsa.

Förutom om du har goda sociala relationer, förstärks ditt sociala välbefinnande av om du har en god ekonomi och ett bra boende. Har du även möjlighet att utveckla och förverkliga dig själv, utöva dina intressen så förstärks ditt välbefinnande. Goda känslomässiga relationer med dina medmänniskor ger ditt liv ett mervärde och gör dig till en bättre människa.

varningstriangel.jpg Långvarig ensamhet kan leda till ohälsa och sjukdom!

Socialt välbefinnande är lika viktigt som att du har en fysisk och psykiskt hälsa, och de är avhängiga av varandra. Din psykiska och mentala hälsa är i sig beroende av att du lever ett liv som ger mening till den du är och vill vara, utan medmänniskor är detta ganska ogörligt! Vem vore du om du var ensam i världen, helt allena utan möjlighet till kommunikation och relation med dina medmänniskor?

Ensamheten är dessvärre väldigt utbredd i dagens samhälle. Även den som kan tyckas ha många sociala kontakter kan vara väldigt ensam i sig själv då hon/han kanske inte hittat ron och förståelsen för vem man är, eller vem man vill vara. Därtill våga visa upp vem man är som person!

Alla har bekräftelsebehov, något som kan uttrycka sig på väldigt många olika sätt! Du har ett jag, en personlighet men även ett ego som du ska handskas med. Vem är du, vad vill du? vilka bekräftelsebehov har du? När skadar dina begär efter bekräftelse andra i din omgivning, och varför, hur handskas du med dem som du håller av?

När du känner harmoni i din vardag, är detta ofta ett symtom på att dina sociala kontaktbehov är tillfredställa, att du har en trygghet i den du är. Socialt välbefinnande förbättrar hälsan och personer som har bra relationer lever även längre än andra, enligt flera studier.

Ett flertal må-bra hormoner, aktiveras av om du har socialt välbefinnande, dopamin, serotonin, oxytocin och endorfiner. Må-bra hormonerna påverkas även positivt av fysisk träning och av du har en god psykisk och mental hälsa, så allt hör ihop och är beroende av varandra, allt är en helhet!

Sociala nätverk

I den digitaliserade världen som i dag är en realitet har socialt nätverkande blivigt en allt vanligare form för att kommunicera och skapa och bibehålla sociala kontakter med våra vänner och bekanta. Allt fler människor använder därför i dag digitala medier som kontaktytor för sina sociala behov, då närheten och responsens ofta är omedelbar. Mobiltelefoner och Internet har blivigt en naturlig kontaktyta för all typ av information på gott och ont. Att alltid vara uppkopplad och nåbar förenklar vår social vardag, men kan även i värsta fall leda till att våra relationer förytligas samt den ständiga uppkopplingen kan i sig skapa oro och leda till stress. Att inte vara lyckad på de allt mer offentliga sociala medierna kan i värsta fall störa din självbild.

Om vi förut alltid schablonaktigt sa ”Bra” tidigare när vi fick frågan fick frågan ”Hur mår du?” så kan de social medierna dessvärre ha en förmåga till att trigga dig till att du måste visa att du är en lyckad individ på flera olika sätt, skillnaden är att du i dag måste själv vara betydlig mer aktiv för att förstärka denna självbild, vilket kan skapa ett beroende i sig, och ett inte alltid så lyckat sådant. Var därför rädd om din intigritet.

Notera:
Social medier rätt använda kan på väldigt snabb tid sprida information, skapa opinion av olika slag, och fungera som en naturlig demokratiseringsprocess lokalt och globalt. Exempelvis den ”Egyptiska våren” skulle nog inte kunnat ske utan dessa medier.

Notera:

Studier har visat att personer som är aktiva inom social medier även oftare tar kontakt med sina vänner via telefon eller träffar varandra oftare, dvs. de sociala mederna medför inte i sig till att användare blir mer isolerade, utan snarare fungerar de tvärtom.

Det finns ett flertal social medier du kan använda dig av i dag: telefon, e-mail, sms, mms, chat, Youtube, hemsidor, olika Communitys, bloggar, Facebook, G++, Twitter, Instagram, Spotify m.f. Kommunikationsvägarna är många, nya social medier kommer hela tiden, en del faller bort. Vem minns exempelvis Lunastorm, vad hände med Myspace! Ägarna till de sociala medierna slåss hela tiden med lönsamhetskrav och har en besvärlig väg att gå då deras produkter har en risk att bli för kommersiella och att användarna till sist tröttnar på dem när andra medier tar vid.

Olika typer av Facebook användare - schabloner och behov

Facebook är en av världens största företeelse inom social medier. Det finns en mängd olika aktörer på Facebook, Facebook användare med olika intressen och behov. Facebook i sig påverkar omedvetet vad du törs och vill förmedla där, en viss vett och etikett tycks föreligga! Vilka och hur många vänner har du? att det du lägger ut där inte kan göras ogjort, dvs. inte går att radera bort är två viktiga faktorer. Det brukar utmålas ett antal schabloner av användare som kan vara bra att känna till och förstå, där vi alla troligen är en blandning av flera av dessa. Allt är inte så oskyldigt som det kanske verkar. Vem är du på Facebook, vilka är dina vänners?

Hitta och ha snabb kontakt med vänner

Du använder kanske främst Facebook för att snabbt komma i kontakt med nära vänner, samt hitta gamla vänner då Facebook är utmärkt på att söka fram dessa.

Är medlem i en grupp – snabb tillgång till senaste informationen

Använder gärna Facebook för att snabbt nå information om olika händelse, deltar gärna i olika grupper med specifika behov, eller skapar nya grupper.

Den ointresserade – är sällan inne och aktiv

Är med i Facebook, men sällan inne. Läser kanske igenom andras meddelande till och från men delger inget själv, eller väldigt sällan, och bara när andan faller på. Detta är nog dessvärre den största gruppen av användare på Facebook, man kanske tröttnat efter ett tag och går ner i ett sorts viloläge… Du kan själv se vika av dina vänner som skickar meddelande regelbundet, du kommer märka att det bara är en viss del av alla dina så kallade vänner som gör detta, vad gör resten?

Informerar gärna dina intressen, vem du är

Du skickar gärna länkar på det som intresserar dig, kan gälla musik, filmer, eller vad som.

Den duktige

Du förmedlar något först när du tror att du uppnått något. Du skickar kanske en bild på när du tränar eller dylikt, den lyckade familjen osv.

Den populäre – förmedlar gärna icke information och icke händelser

Detta är nog den vanligaste kategorin inom de aktiva på Facebook, fungerar för dig som gärna vill vara lite lagom, men ändå vill väcka intresse. Att beskriva kan tycka ovidkommande saker som händer i ditt liv, vardagsbestyr, kanske en bild på något som kan tyckas vara en icke händelse. Lagen verkar vara att ju mer ovidkommande ditt ämne är, desto mer gillande får du? Komplexa ämnen där användarna måste ta ställning eller sätta sig in i ämnet ger betydlig mindre ”Tummen upp”. Positiva ”icke händelser” är tydligen att föredra om du vill söka bekräftelse och få många ”Tummen upp”… Hänt i veckan för den som inte är kändis kanske… Läs extern artikel Äkta gillande och rent geschäft

Den lyckade och frie

Älskar att skicka bilder från all möjliga platser, och olika motiv, gärna från exotiska platser, från festen, restaurangen du varigt på. Du vill gärna förmedla att du lever ett gott och intressant liv.

Den politiske som är beredd att förändra välden

Tar gärna ställning, och är stark i dina åsikter. Skickar gärna information där du tagit ställning för något som kan tyckas vara en god sak.

Den negative

Du klagar gärna, och är inte rädd för att hänga ut dig själv och andra. Din förtjänst kanske är att du kan vara ärlig och ser igenom ytan på det som kan tyckas vara fel! Du vågar förmedla det som är svårt, prata om sjukdomar och lidande, när det för övriga användare oftast är locket på.

Det stora jaget

Du pratar alltid i jag-form, vill alltid förmedla något du tror dig ha uppnått eller lyckats påverka. Visar gärna mängder av bilder på dig själv. Du har säkerligen ett stort bekräftelsebehov, men lider nog också av låg självkänsla dessvärre… oj, oj…

Den rolige

Kastar gärna iväg olika praktiska jokes… well, well, funny guy…

Marknadsföraren

Du tar gärna chansen att marknadsföra ditt egna företag eller dylikt.

Osv …

Facebook – kampen om användarna

I samband med att Facebook introducerats på börsen har kraven på avkastning från ägarna sida ökat, vilket har fått till följd att användarvillkoren successivt har förändrats, ofta utan att användarna vet vilka följder detta kan ha för dem.

I samband med en händelse nov 2012 då Facebook sålt falska annonser där kändisar figurerat med bantningsmedel kopplade till sidor som stulit all sin information från Hälsosidorna var jag Olle Sundberg tvungen att fördjupa mig hur Facebook fungerar. Och bl.a. då jag inte fick någon som helst hjälp av Facebook att spåra avsändarna till annonserna förstod jag att inte allt stod rätt till hos Facebook, att det är något som gått helt fel i deras annonsmodell. Nedan hittar du en hel del intressanta artiklar som publicerats den senaste tiden där Facebook genomsynas från användarnas sida och där deras urspårade annonsmodell och krångliga användarvillkor belyses.

Varning för falska kändis-annonser i Hälsosidornas namn!!!

Hej jag heter Olle Sundberg som driver dessa sidor. Jag fick sent på eftermiddag, 5 nov reda på att hela hälsosidornas sidstruktur med innehåll samt design är stulna och kopierade till en snarlik amerikansk url-adress registrerad i USA, sidorna är däremot hostade på ett serverhotell i Spanien. Mina sidor har tydligen används för att underbygga reklam för bantningsmedel i annonser kopplad till olika kändisar, mer vet jag inte i dagsläget...

En polisanmälan är gjord 6 nov 2012.

6 nov: Har skickat information till berörda parter.

7 nov: Verkar som den falska hemsidan är nedtagen men har inte fått något besked från serverhotellet ännu att detta är officiellt.

7 nov: Fått svar från USA där den url-adressen är registrerad som använts för att sprida falsk information om mina sidor. Ärendet har gått vidare till Senior Legal staff for consideration. Vi får se om jag kan få ut information om vem som är ägaren till adressen.

7 nov: Annonsbolaget XXXXXXXX ber mig komplettera ärendet. Jag kompletterar ärendet ytterligare, sänder bl.a. skärmdump på exempel på falska annonser som innehåller en av de kändisar som är drabbad.

8 nov: Jag har inte fått något tillfredställande svar från annonsbolaget XXXXXXXX som ansvarar för annonserna. Annonsbolaget svarar bl.a. att annonsen som jag vill anmäla redan kan vara borttagen! De hänvisar mig till att skicka in en URL-adress till en annons som jag vill anmäla. Jag skickar följande information som svar:

"Hej YYYYYY!

Eftersom XXXXXXXX har målgruppsanpassade annonser, måste du förstå att det inte är enkelt för mig att hitta dessa annonser på XXXXXXXX. Vad jag förstår är inte detta första gången som detta sker på XXXXXXXX samt där kändisar är inkopplade i annonserna. Ni borde ha flera ärenden kring detta hos er nu? Vad jag förstått så har inte länkarna bara gått till information stulna från mina sidor, utan även till andras. Mitt mål är att få veta vem som ansvarar för dessa annonser, samt att det inte sker igen. Annonserna jag åberopar innehåller länk till den falska anmälda hemsidan.

Menar du att ni inte kan härleda vem som är ansvarig för dessa annonser till er, någon borde ha köpt annonsplats hos er, dvs en juridisk person? dessa annonser borde ni kunna söka fram rent programmeringsmässigt? Den falska länken har ni fått: http://www.halsosidornas.com

Den falska hemsidan är nu släckt från serverhotellet, samt bolaget som sålt domänen har anmält ärendet, så långt gott, de har gjort sitt jobb.

Jag inväntar ditt svar, om ni inte anser att ni har resurser att spåra avsändarna till annonserna, är det den informationen jag får lägga ut på min hemsida: www.halsosidorna.se

Hälsningar Olle"

9 nov: Annonsbolaget XXXXXXXX har inte svarat. Jag väljer därför att publicera mitt mail (se ovan).

10 nov: Annonsbolaget XXXXXXXX är Facebook.

Du som är konsument och aktör på ”Ansiktsboken”, Facebook bör även själv vara observant på hur ditt agerande där kan användas i olika sammanhang som kopplas till annonser. Om du går in på ”Ansiktsbokens” annonslänksida kommer du bli förvånad av hur många av dina ”Ansiktsvänner” som associeras till annonsreklam, bara genom den enkla anledningen att de har valt att ”Gilla” en eller annan företeelse. Se https://www.facebook.com/ads/adboard/

Hur är då detta möjligt? Jo, av den enkla anledningen att ”De/Du!” har godkänt de nya annonsalgoritmer som nu mer gäller på ”Ansiktsboken”. Vill du läsa mer samt veta hur du stänger av möjligheten att du själv hamnar i ett dylikt sammanhang se extern artikel: http://www.svt.se/nyheter/sverige/sa-anvander-facebook-ditt-namn-till-reklam

Du bör därför vara observant på vad du väljer att ”Gilla”, då oavsett om det är en produkt du gillar eller någon organisation eller företeelse som tycks förmedla en god avsikt, så kan det röra sig om varumärkesplaceringar från dem som ligger bakom informationen!

Tänk dig tanken att du går Drottninggatan ner i Stockholm, i en miljö där flera av dina ”Ansiktsvänner” även rör sig. I den första korsningen stöter du på en reklampelare där ett företag marknadsför en specifik produkt, på annonsen under ”Sponsrade annonser/händelser” är det en bild på dig själv som gör ”Tummen upp”. Produkten som företaget marknadsför har du aldrig valt att ”Gilla” däremot har du tidigare gjort ”Tummen upp” för företaget i ett annat sammanhang! Du fortsätter gatan ner. I nästa korsning ser du en reklampelare med en annons från ett företag som kan tyckas förestå en seriös välgörenhetsorganisation men senare kommer visa sig ha haft andra intressen. Texten är: ”Hjälp till att rädda regnskogarna… vi tar tacksamt emot ditt bidrag på bankgironummer…”, I detta fall är det ”Lisa” en nära vän från ”Ansiktsboken” som valt att göra ”Tummen upp”. Jag vet i alla fall hur jag skulle reagera om detta hände mig i det fysiska livet! Inom sociala medier som Facebook ses detta förfarande dessvärre som ett normalbeteende, varför skulle Facebook annars valt att ha inställningen påslagen per default vad gäller annonser på Facebook som medlem?

Artikel från SVT, 2 nov Så använder Facebook ditt namn till reklam

Mina erfarenheter: Annonsbolag på nätet tycks dessvärre kunna agera i en juridisk gråzon där det inte ens finns något krav på att man behöver förmedla vem som är juridisk avsändare till en annons, inte ens om brott förekommer, det är det jag blivigt drabbad av. Därtill är man oftast inte särskilt villig att beskriva sin annonsmodell, är du dessutom medlem i ett community som Facebook bör du vara ytterligare observant!

Om detta nya sätt att hantera annonser på Internet bara ska ses som ytterliggare ett sätt av Facebook att försöka skapa lönsamhet, eller om det är ett symtom på ditt och mitt eget sätt att använda sociala media, det får framtiden utvisa…

12 nov: Ett stort problem hos Facebook verkar vara att vem som helst kan skapa ett konto där och skapa en annons till vad som, även stulet material, verkar inte finns några bra kontrollfunktioner alls! Ju fler ”Ansiktsvänner” du har desto större är dessvärre även risken att du öppnar en falsk annons från Facebook eller väljer att ”Gilla” något som du inte borde. Facebook verkar därför ha stora problem just nu, trist, men så är fallet, då deras annonsmodell verkar vara rena rama High Chaparall! Se dagens artiklar i från Aftonbladet respektive Expressen: Ica kapat på Facebook – lovar pengar till kund och Facebook tar krafttag mot falska "gillningar"

13 nov: Senaste buset från Facebook: Du behöver inte ens ha tryckt på knappen ”Gilla”, Facebook simulerar! att du gjort ”Tummen upp” allt för att göra sina annonskampanjer mer lönsamma! SVT rapporterar, se dagens film och artiklar: Uppgifter: Bevis för Facebooks bluff och Oklart var "gillningar" på Facebook kommer ifrån

14 nov: Annonsbolaget Facebook meddelar att de tagit tag i mitt ärende igen, och att de ska återkomma så snart de kan.

14 nov: De nordiska datainspektionerna utreder nu om Facebooks nya funktioner är olagliga:

Facebook misstänks bryta mot lagen

15 nov: Som medlem i ett community säger du ”JA” till att inte äga ditt mediala sociala liv. Finns dessvärre ingen ”Delete-knapp” som gör att du kan radera ut din historia! Svenskar är naiva på sociala medier

15 nov: Var medveten om att för Facebook är målet att ett ”Inlägg” = ”Annons”, annars ingen lönsamhet! Att betala för ”Sponsrade Inlägg” gör det möjligt för ett ”Företag” eller en ”Organisation” att komma högt upp i nyhetsflödet, vilket i sin tur kommer att resultera i att fler användare klickar på knappen ”Gilla”. Eftersom annonsbolaget betalar för antal klick skapar detta i sin tur lönsamhet för Facebook. Nu vill Facebook dessutom att du själv ska kunna betala för att dina ”Privata Inlägg” ska komma högre upp i nyhetsflödet. Dvs. ”Privata Inlägg” = ”Sponsrade Inlägg”! Betala för synligare status på Facebook

16 nov: Facebook tycks ha en formel för hur många ”Sponsrade Inlägg” du ska ha i ditt nyhetsflöde! Så filtrerar Facebook ditt nyhetsflöde

21 nov: Facebook har meddelat att jag måste ha ett domstolsbeslut eller laglig stämning för att de ska kunna lämna ut kontaktinformation om annonsören som olagligt har använt information från Hälsosidorna. Facebook meddelar också att tekniska begränsningar i deras egna miljö kanske även gör det omöjligt att spåra annonsören, även om jag haft domstolsbeslut! Min tolkning av Facebooks svar är att de inte anser att det är deras ansvar att spåra avsändaren av annonserna, dvs. Facebook som är incitamentet och sålt annonserna ser sig inte har gjort något fel, och har inget intresse att ställa allt till rätta!

23 nov: Facebook planerar för framtiden, genom att bl.a. skrota rösträtten samt skräddarsy annonser efter dina upptaggade foton som du har på Instagram: Nya Facebook-avtalet skrotar "demokratin"

26 nov: De nordiska ländernas konsumentmyndigheter går samman och hotar anmäla Facebook med hänvisning till EU-direktiv om de inte tar bort oönskade annonser i ditt nyhetsflöde och på din tidslinje: KO kan dra Facebook inför domstol

27 nov: Levande reklampelare! Kanske trovärdigheten får sig en törn, när dina "Ansiktvänner" väljer att "Gilla" allt för mycket! "Säljer du din själ till Facebook?"

29 nov: Storebror ser dig! vad härligt nu ska alla dina "Ansiktsvänner" få veta vilka sidor du besökt på Internet, "automatiska publiceringar eller friktionslöst delande" ett nytt begrepp från Facebook! Dina surfvanor kan nu automatiskt publiceras på Facebook

5 dec: Facebook är nu stämt i USA och har valt att betala skadestånd! på grund av att användare har kopplats samman med annonser, ”Sponsrade Inlägg” när de använt funktionen Gilla”. En granskning pågår även i Norden! 20 miljoner dollar för oönskade "likes"

5 dec: Facebooks användare är en bricka i spelet för att Facebook ska få till en ändring av den tidigare tanken om demokratisk rösträtt på Facebook! Facebookanvändare sågar regeländring

15 dec: Tack för tips från en användare! Verkar som bantningsmedlet som kopplats till kändis-annonser som Facebook sålt har lagts upp som en undersida under de stulna hälsosidornas sidstruktur, detta enligt en blogg. Bantningsmedlet har varigt i blåsväder förut och finns listat under http://www.svartlista.se/index.php/halsa-och-skonhet

18 dec: Instagram har valt att fungerar som en kommersiell bildbyrå, och kommer ha äganderätten till dina bilder! Instagram kan sälja dina bilder till reklam

19 dec: Kränkningarna inom sociala medier får oväntade konsekvenser, upplopp! Oskyldiga drabbade av det medvetna urvattnade regelverk som Facebook ligger bakom. Upphovsrätten är satt ur spel, svårt att få stopp på spridningen av stulna bilder och elakt förtal. "Vilket ansvar har Instagram och ägaren Facebook?"

21 dec: Spelar Facebook ett högt spel när de försöker balansera de ökade kraven på lönsamhet med minskad integritet för användarna? Social hårdvaluta

25 mars 2013: Ny trend: Populärt att pausa från Facebook

8 april 2013: Facebook testar ny betalmodell om du vill kontakta användare som inte ingår i din vänkrets, dyrare ju mer populär personen är som du vill kontakta. Facebook börjar ta betalt

15 aug 2013: Vill du förbli lycklig ska du undvika "Ansiktsboken" enligt en ny studie:Facebook ger mindre lycka

12 okt 2013: Anonym på Facebook? Glöm det!

13 okt 2013: Även Google börjar se om sitt hus, G+ källa till oro: Google kan använda din bild i reklam

18 okt 2013: Facebook - många vill ljuga med sin status

12 mars 2014: Facebook boven till att du kan ha ångest, Tre saker vi håller tyst om i sociala medier

1 sep 2014: Ofta på Facebook – då riskerar du skilsmässa

14 jan 2015: Därför bör Facebook granskas annorlunda

14 jan 2015: Facebook kan läsa dina privata sms

22 april 2015: Facebook justerar nyhetsflödet ... igen

Eftersom jag inte vet exakt hur mina sidor har använts i den falska annonskampanjen tar jag tacksamt emot mer information från den som vet:

postmaster@halsosidorna.se

Vad ska man säga, It-världen slutar aldrig att förvåna! Min och Hälsosidornas avsikt har aldrig varigt att behöva delta i denna debatt i huvudtaget, men jag Olle Sundberg har känt mig tvingad att agera, då jag själv blivigt drabbad, genom att mina sidor har smutskastats i falska annonser och använts i fel sammanhang utan min tillåtelse… fortsättning följer…

Hälsningar Olle

Blad.png

Välj själv! handla i någon av Sveriges populäraste hälsoshoppar! Se

Bra hälsoprodukter

Sidan ändrades senast den 12 nov 2016

Dela artikel

Hälsosidorna

 pil_red.gif Kost och näring

          659574_20001429.jpg

  Vitaminer och mineraler kan göra skillnad! Använd kosttillskott vid brist!

 pil_red.gif Kost och näring

          659574_20001429.jpg

  Supermaten med den bästa näringen! 

 pil_red.gif Fysisk träning

           12051_7309 

    Du som löper och vill lära dig mer! Konditionsträning och Löpning! Intervallträning, Löpteknik, Löparutrustning ...

 pil_red.gif Fysisk träning

          424239_73376447

   Intensivträning det perfekta komplementet! Tabata, Core, Crossfit, Boot Camp, Spinning m.fl.


 pil_red.gif Kost och näring

             energicirkel_gi

  Olika kostmetoder: GI, Medelhavsdiet, Atkins, Stenålderkost, LCHF, Isodieten, Raw food... 


 pil_red.gif Psykisk hälsa

              223347_2528

  KBT - Kognitv beteendeterapi för ditt eget välbefinnade! 


 pil_red.gif Kroppslig rening

        555533_12385402

  Fasta med juicer, gör en detox eller praktisera 5:2-dieten!


 pil_red.gif Fysisk träning

                262734_1635

   Styrketräning är optimalt för kroppen!

 pil_red.gif Psykisk hälsa

                 223347_2528

  Tankar styr ditt liv! 


 pil_red.gif Kost och näring

          424239_73376447

  Hormoner kroppens signalämnen!

 pil_red.gif Kost och näring

          424239_73376447

  Omega-3 det nyttiga fettet!

 pil_red.gif Sjukdomar

          424239_73376447

   Råd vid Depression, Glutenintolerans, IBS, Laktosintolerans, Metabola syndromet, Diabetes, Hjärt- och kärlsjukdomar, Benskörhet, Inflammationer - reumatism, Alzheimers, Cancer m.fl.


           © Hälsosidorna ™   -   Alternativet för helhetshälsa   -